foto del post

Soto ghe xé ea ea tradusion dea quinta storia dea Federica che trovè su Tuiter. Staltre storie e trovè qua su storieviveevenete.

Ea foto xé ciapada da qua

Ve conto na storia. Arzignan. Valle del Ciampo. Distretto dea concia. El profondo nord-est sporco e chea spussa tea senti xa dall’A4 tra i casei de Montecio e Montebeo. 25mia anime mal contae.

Provincia de Vicensa. Veneto. Chea parte del Veneto che lavora e che evade. Che no vol pagar tasse (come biasimarli dir el vero …) e che scampa. El Veneto dee società fantasma, dee scatoe cinesi, dei capitai all’estero.

Dee imprese che xe deventae grandi e che co xe sta ora passarghee ai fioi gà sarà baracca e burattini, assando par strada fonitori e dipendenti, casini, besteme, rabia, senare de incendi sol in qualche uficio, processi, pattegiamenti, faimenti, concordati

indagini dea Finansa e compagnia cantante spesso contornai da beissime macchine potenti, figa e coca che quei de Sinaloa i podaria domandar e ottener gemellaggio con la Valle.

In chel toco de veneto che chi evade xe figo, furbo, un grando, un idoeo. In na parte de Veneto che e dichiarasion IVA xe na roba facoltativa, gnente fatture, gnente tasse. Na parte de Veneto dove che i reati pi frequenti xe corruzione, evasion fiscae totae e lavoro nero.

A parte qualche sgrandeson che se fa veder in giro col machinon, a bea figa e el vestito beo, vita discreta. Poca ostentasion. Villette in collina co mogli che fa volontariato. Messa dee 11 aea domenega mattina, in prima fia. E banco coea targhetta co scritto el nome dea fameja.

I se conosse tutti. I gà el stesso odor. I se ciava tra de iori. I fà afari tra de iori. I se denuncia, condanna, assolve tra de iori.

Pelli, macchinoni, figa, coca e maton. E si perché quasi tutti a malattia del maton i a gà o i a gà avua. Costruio ovunque. Cemento dio bello, cemento ovunque.

E aziende che cambia nome nel tempo e nea frequensa che e persone normai se cambia e mudande. Ieri se clamava co un nome e iera na SAS e in 24 ore cambia nome e deventa na SRL.

E fioi che dai genitori ciapa sol el cognome, eredita el patrimonio, i skei, ma né a testa né a voja de far ben. De far fadiga. Fioi che e capacità imprenditoriai dei padri i see scorda in pien. E gnanca a stessa passion.

Vedea Signorina mi par me fioi go dato l’anema, ghe gò assà na azienda sana, che ndava ben, che el mercato riconosseva come una dee mejo se non a migliore ma iori in 3 anni i a gà fatta sarar, i me gà magnà fora tutto…

Quando gò incontrà sto vecieto sui 80 anni, vivevo da poco Vicensa e par quanto i me gavesse dito in tanti che quei dea vae dea concia iera un popoeo par conto suo, co caratteristiche e modi de pensar par conto suo no pensavo fin a certi punti.

Vedea li gò provà far studiar ma gnente. Ghe gò scelto e scuole migliori ma gnente. Li gò mandà studiar in giro pal mondo ma gnente. Li gò mandà lavorare da altre aziende …

… e i mei gà rimandà indrio come se fa un reso merce non conforme. ME FIOI NON CONFORMI. Difettosi. FALLATI. Boeai co NO GA VOJA DE FAR GNENTE.

E alora li gò tirai dentro in azienda da mi. El pi grande errore dea me vita. EL PI GRANDE ERRORE DEA ME VITA. No lo gavesse mai fato.

I gà sbarufà co tuti i dipendenti. Nissun escluso. Daea produsion aea signora dee puissie. I se sentiva in diritto de comandar sol perché i iera me fioi. No i savea gnente e i pensava de saver tutto. Me vergognavo mi par iori.

Vedea signorina mi pai me tre fioi gò pianto tanto. Gò provà darghe indicasion su come portar vanti a baraca ma sembrava che i PROVASSE GUSTO A FAR EL CONTRARIO.

In produsion gaveimo uno bravo, uno che a pee del vedeeto nero la caressava come fosse seta. Uno che otimizava i scarti pa no buttar via gnente. Uno che gavea a me massima stima e fiducia.

Xe sta el primo che i gà fatto fora. Daea matina aea sera assai casa. CAPIR UN CASSO. No te assi casa quel che gà i segreti del laoro dio santo del ciel. Eppure ieri 3, i me 3 fioi gà inissià a assar casa i dipendenti migliori.

E a sostituirli co i so amissi. Signorina a savesse …. i gà assunto come segretarie e femenete co cui i passava e serate … a me azienda dopo 1 anno gavea pì segretarie che operai.

E se mi disevo qualcossa i me disea de taser che el corso de tal guru milaneese disea che bisognava potensiar el lavoro de testa che no de man …. ma dio santo in na conceria cossa ghe sarà da ragionar ? bisogna laorar, far fadiga, bestemar.

E xe rivà el giorno che i me ga’ dito che mi podevo star casa e che no iera pi necessario che mi ndasse la.

ME FIOI ME GA’ LICENSIA’ DAEA ME AZIENDA DOVE CHE NO IERO GNANCA ASSUNTO. ME FIOI ME GA’ ASSA’ FORA DA CASA MIA.

Gò dovesto darghe e ciavi del capanon. A me azienda desso iera sua. Mi iero vecio, largo ai giovani. Assemoghe far a iori. Xe giusto cossita.

I me gà organizà a cena de addio ai me dipendenti, quei che ancor ghe iera. Na cena in stile holiwud. Co a Vicenda ben. Co quei dea spileta de l’Aquila. Co tutti i fornitori. Co tutti i nostri clienti. Co tutti i nostri concorrenti. Co mezza vae dea concia.

Gnanca al me matrimonio tanta xente cossita. Pareimo tutti AMICI PER LA PELLE.

I me gà fatto lesar el discorso che i se iera fato preparar da uno de Mian. Me mojer me vardava coe lacrime ai coi finché lo leseo. Lacrime de vergogna no perchè iera commossa.

Leseo de territorio, de passion pal lavoro, de l’amore poi me dipendenti, dea fedeltà dei me fornitori, del fatto che desso L’AZIENDA CO I FIOI SARIA DEVENTA’ ANCOR MEJO DE QUEL CHE A XE STATA. E mi sol saveo che no iera vero.

Ghe assavo in man un zogateo funsionante, che fasea skei, che ce gà porto a un certo liveo de benessere, che dava lavoro .. e iori no cavea gnanca usar un foglio excel.

PA NO MORIR mi e me mojer se semo trasferii in na casetta so na isoea spagnoea. Distanti da Arzignan. Distanti deae Vergogna.

I gà inissià far sponsorizazion. In ogni manifestasion che iera el logo dea me ex conceria. Eventi che no centrava un casso coe pelli. Marketing i disea.

Squadrette de calcio a 5. Sfilate de moda. Uno dei 3 iera sempre Milano. Non fruiva mia l’A4. Dormia in na suit de un hotel

El parcheggio dea me ex conceria iera d’evento el parcheggio de na concessionaria. Macchinoni. Sempre pi grandi. Sempre pi potenti.

Macchinoni, femenete fighe e famose, e na strana collaborazion co chealtre concerie ….

De produsion quasi pi gnente. Gaveo un amigo de quei veri che me ciamava pa contarme. No vea pi cami rivar scaricar rodei de pee o portar via rodei de pee lavorada. E luci del capanon sempre stuae. Ma quei dei ufici accese fin sera tardi.

E taco lesar sol Giornal de Vicensa che taca un domino de concerie storiche che sarà, che finisse in concordato, che porta libri in tribunal … che a Guardia de Finanza xe in pianta stabie tra Arzignan, Zermeghedo e Montebeo

Na sera siamo me fioi. Iera daea sera dea cena de addio che no li sentivo.

Ed effettivamente el vecio rivede i so 3 fioi in tribunal dopo qualche anno. In stie holiwud anca sto giro. In compagnia de quei dea vae dea pee. insieme ai AMICI DEA PEE. Pien de vergogna.

Perchè i 3 fenomeni de fioi xe riussii in poco tempo a trasformar na CONCERIA in na CARTIERA. Diettante queo Alto che gà trasformà acqua in vin. Votu metter cambio attività aziendae ….

I 3 fenomeni invesse de lavorar a pee che spussà se gà convertio aea produsion de FATTURE FALSE. El bisness dea Vae dea Concia.

Na matina i vien sveja presto - roba che prima dee 11 no sucedea mai - da quei dea GDF co ordine de custodia cautelare co accuse de concorso in bancarotta fraudolenta documentale ed evasione fiscale. Mancava gnente.

i 3 fenomeni xe riussii far sparir contabilità dei ultimi 5 anni credendo che no se riussisse risalir a operasion inesistenti .. a dirottamenti de camion e container da na conceria a chealtra … a busi incolmabii, a skei mandai fora del Veneto…

i 3 fenomeni xe riussiì a far fatture pa centinai de migliori de euro. Iori ? No iori no cavea far un casso. Come che sostegnea el vecio. Iori gà assà far. In cambio de MACCHINONI, FIGA e COCA.

Iori gà sol messo el COGNOME, a storia de l’azienda. Iori no iera in grado de far un casso. Gnanca de capir el rischio che i iera drio correr.

Iori iera a generazione che dovea far cressar l’azienda, che dovea farla deventar a mejo. Desso i xe tutti e 3 al Pio X. E el vecio che se gà venduo anca e mudande pa colmar i debiti dei fioi.

Debiti co tutti. El vecio xe torna pa pagar debiti. Perchè ESSAR IMPRENDITORI SIGNIFICA ANCA AVER NA DIGNITA’. FAR IMPRENDITORE NO.

End.

Tradusion

Vi racconto una storia. Arzignano. Valle del Chiampo. Distretto della concia. Il profondo Nord-Est sporco e che la puzza la senti dall’A4 tra i caselli di Montecchio e Montebello. Venticinquemila anime mal contate.

Provincia di Vicenza. Veneto. Quella parte del Veneto che lavora e che evade. Che non vuole pagare le tasse (come biasimarli a dire il vero…) e che fugge. Il Veneto delle società fantasma, delle scatole cinesi, dei capitali all’estero.

Delle imprese che sono diventate grandi e che quando è venuto il tempo di passarle ai figli hanno chiuso tutto, lasciando per strada fornitori e dipendenti, casini, bestemmie, rabbia, cenere di incendi solo in qualche ufficio, processi, patteggiamenti, fallimenti e concordati, indagini della Finanza e altre forze di polizia spesso circondati da bellissime auto potenti, figa e cocaina che quelli di Sinaloa potrebbero domandare e ottenere il gemellaggio con la Valle.

In quel pezzo di Veneto dove chi evade si crede trendy, furbo, un grande, un idolo. In una parte di Veneto che le dischiarazioni IVA sono una cosa facoltativa, niente fatture, niente tasse. Una parte di Veneto dove i reati più frequenti sono corruzione, evasione fiscale totale e lavoro nero.

A parte qualche smargiasso che si fa vedere in giro con l’auto potente, la bella donna e il vestito buono, si fa vita discreta. Poca ostentazione. Villette in collina con mogli che fanno volontariato. Messa delle 11 alla domenica mattina, in prima fila. E banco da chiesa con la targhetta con il il nome della famiglia.

Si conoscono tutti. Hanno lo stesso odore. Si imbrogliano tra loro. Fanno affari tra loro. Si denunciano, condannano, assolvono tra loro.

Pelli, auto potenti, belle donne, cocaina ed edilizia. Sì perché tutti hanno la malattia dell’edilizia e ce l’hanno o l’hanno avuta. Costruito ovunque. Cemento perdio, cemento ovunque.

Le aziende che cambiano nome nel tempo e nella frequenza in cui le persone normali si cambiano le mutande. Ieri si chiamavano con un nome ed era una SAS e in 24 ore cambia nome e diventa una SRL.

E figli che dai genitori prendono solo il cognome, ereditano un patrimonio, i schei, ma né la testa né la voglia di far bene. Di fare fatica. Figli che le capacità imprenditoriali dei padri se le scordano in pieno. E nemmeno la stessa passione.

“Vede Signorina, io per i miei figli ho dato l’anima, gli ho lasciato un’azienda sana, che andava bene, che il mercato riconosceva come una delle migliori se non la migliore ma loro in 3 anni me l’hanno fatta chiudere mi hanno divorato tutto…”

Quando ho incontrato questo vecchietto sugli ottanta anni, vivevo da poco a Vicenza e per quanto mi avessero detto in tanti che quelli della Valle della Concia erano un popolo a parte, con caratteristiche e modi di pensare diversi, non pensavo fino a certi livelli.

“Vede ho porvato a farli studiare, ma niente. Gli ho scelto le scuole migliori ma niente. Li ho mandati a studiare all’estero ma niente. Li ho mandati a lavorare nelle altre aziende…”.

“… me li hanno rimandati indietro come che si fa con un reso merce non conforme. I MIEI FIGLI NON CONFORMI. Difettosi. FALLATI. Marchiati con NON HANNO VOGLIA DI FAR NIENTE.”

“E allora li ho presi dentro la mia azienda. Il più grande errore della mia vita. IL PIÙ GRANDE ERRORE DELLA MIA VITA. Non l’avessi mai fatto.”

“Hanno litigato con tutti i dipendenti. Nessuno escluso. Dalla produzione alla signora delle pulizie. Si sentivano in diritto di comandare solo perché erano i miei figli. Non sapevano nulla e pensavano di sapere tutto. Mi vergognavo per loro.”

“Vede Signorina io per i miei tre figli ho pianto tanto. Ho provato a dargli indicazioni su come amministrare l’azienda ma sembrava che PROVASSERO PIACERE A FARE IL CONTRARIO.”

“In produzione avevamo uno bravo, uno che la pelle di vitello nero l’accarezzava come fosse seta. Uno che ottimizzava gli scarti per non buttare via niente. Uno che aveva la mia massima stima e fiducia.”

“È stato il primo che hanno buttato fuori. Dalla mattina alla sera lasciati a casa. NON CAPIRE UN CAZZO. Non lasci a casa quelli ha sanno i segreti del lavoro, perdio. Eppure erano tre, i miei tre figli hanno iniziato a lasciare a casa i dipendenti migliori.”

“E a sostituirli con i loro amici. Signorina sapesse… Hanno assunto come segretarie le donnette con cui passavano le serate… La mia azienda dopo un anno aveva più segretarie che operai.”

“E se dicevo qualcosa loro mi dicevano di stare zitto che il corso di tale guru milanese diceva che bisognava potenziare il lavoro intellettuale piuttosto che manuale… ma perdio in una conceria cosa ci sarà da ragionare? Bisogna lavorare, far fatica, bestemmiare.”

“Wd è arrivato il giorno che mi hanno detto che potevo stare a casa e che non era più necessario che andassi in azienda.”

“I MIEI FIGLI CHE MI HANNO LICENZIATO DALLA MIA AZIENDA DOVE CHE NON ERO NEMMENO ASSUNTO. I MIEI FIGLI CHE MI HANNO LASCIATO FUORI DA CASA MIA”.

“Ho dovuto dargli le chiavi del capannone. La mia azienda ora era loro. Io ero vecchio, largo ai giovani. Lasciamogli fare. È giusto così.”

“Mi hanno organizzato la cena di addio ai miei dipendenti, quelli che ancora c’erano. Un cena hollywoodiana. Con la Vicenza bene. Con quelli della spilla dell’Aquila. Con tutti i fornitori. COn tutti i clienti. COn tutti i nostri concorrenti. COn mezza Valle della Concia.”

“Nemmeno al mio matrimonio c’era tanta gente. Sembravama tutti AMICI PER LA PELLE.”

“Mi hanno fatto leggere il discorso che si erano fatto preparare da uno di Milano. Mia moglie mi guardava con le lacrime agl’occhi finché leggevo. Lacrime di vergogna, non di commozione.”

“Leggevo di territorio, di passione per il lavoro, di amore per i miei dipendenti, della fedeltà dei miei fornitori, del fatto che ora L’AZIENDA CON I FIGLI SAREBBE DIVENTATA ANCORA MIGLIORE DI QUELLA CHE ERA STATA. E io solo sapevo che non era vero.”

“Gli lasciavo in mano un giocattolo funzionante, che faceva schei, che ci ha portato ad un certo livello di benessere che dava lavoro… e loro non sapevano nemmeno usare un foglio excel.”

“PER NON MORIRE io e mia moglie ci siamo trasferiti in una casetta su un’isola spagnola. Lontani da Arzignano. Lontani dalla Vergogna.”

“E hanno iniziato a fare sponsorizzazioni. Ad ogni manifestazione c’era il logo della mia ex conceria. Eventi che non avevano un cazzo a che fare con le pelli. Marketing dicevano.”

“Squadre di calcio a 5. Sfilate di moda. Uno dei 3 era sempre a Milano. Non consumava mica la A4. Dormiva in una suite di un hotel.”

“Il parcheggio della mia ex conceria era diventato il parcheggio di una concessionaria. Auto di lusso. Sempre più grandi. Sempre più potenti.”

“Auto di lusso, donnette alla moda e famose, e una strana collaborazione con le altre concerie…”

“Della produzione quasi più nulla. aevo un amico di quelli sinceri che mi chiamava per raccontarmi. Non vedeva più camion scaricare rotoli di pelle o portar via rotoli di pelle lavorata. E luci del capannone spente. Ma quelle degli uffici accese fino a tardi.”

“E inizio a leggere sul Giornale di Vicenza che inizia un effetto domino delle concerie storiche che chiudono, che finiscono in concordato, che portano i libri in tribunale… Che la Guardia di Finanza è fissa stabilmente ad Arzignano, Zermeghedo e Montebello.”

“Una sera chiamo i miei figli. Era dalla sera della cena di addio che non li sentivo.”

  • “Tutto bene?”
  • “Sì sì tutto bene, stiamo lavorando tanto, stiamo crescendo, abbiamo fatto un grande affare con tizio, caio, sempronio, siamo diventati famosi, ecc ecc.”
  • “I conti sono in ordine?”
  • “Ma sì papà stai tranquillo. Abbiamo cambiato il commercialista che ci faceva pagare una marea di tasse e adesso va meglio…”
  • “Cosa avete fatto? Cambiato il commercialista?”
  • “Sì adesso ci segue lo stesso di TIZIO, CAIO, SEMPRONIO.”
  • “Ci vedremo in tribunale allora…”
  • “Ma cosa dici papà…”

Ed effettivamente il padre rivede i suoi tre figli in tribunale dopo qualche anno. In stile hollywoodiano anche questa volta. In compagnia di quelli della Valle della Concia. Assieme agli AMICI DELLA PELLE. Pieno di vergogna.

Perché i tre fenomeni dei figli sono riusciti in poco tempo a trasformare una CONCERIA in una CARTIERA. Dilettante Quello in Alto che ha trasformato l’acqua in vino. Vuoi mettere cambiare attività aziendale…

I tre fenomeni invece di lavorare la pelle che puzza si sono convertiti alla produzione di FATTURE FALSE. Il business della Valle della Concia.

Una mattina vengono svegliati presto - cosa che prima delle 11 non succedeva mai - da quelli della GDF con un ordine di custodia cautelare con accuse di concorso in bancarotta fraudolenta documentale ed evasione fiscale. Non mancava nulla.

I tre fenomeni sono riusciti a far sparire la contabilità degli ultimi 5 anni credendo che non si riuscisse a risalire alle operazioni inesistenti… a dirottamenti di camion e container da una conceria all’altra… a buchi incolmabii, a schei fuori dal Veneto.

I tre fenomeni sono riusciti a fare fatture per centinaia di milioni di euro. Loro? No loro non sapevano fare un cazzo. Come che sosteneva il padre. Loro hanno lasciato fare. In cambio di AUTO DI LUSSO, FIGA E COCAINA.

Loro hanno solo messo il COGNOME, la storia dell’azienda. Loro non erano in grado di fare nulla. Nemmeno capire il rischio che stavano correndo.

Loro erano la generazione che doveva far crescere l’azienda, che doveva farla diventare la migliore. Adesso sono tutti e tre al Pio IX. E il padre che si è venduto anche le mutande per ripianare i debiti dei figli.

Debiti con tutti. Il padre è tornato per pagare i debiti. Perché ESSERE IMPRENDITORI SIGNIFICA ANCHE AVERE UNA DIGNITÀ. FARE L’IMPRENDITORE NO.

The End.